please do not be inconsistent i find it infuriating // keep calm, work hard and STOP MIMIMI !!!
Предупреждение!!!
Ниже следуют спойлеры по FR 4 редакции.
Если НЕ хотите заранее расстраиваться - НЕ читайте!!!
Я предупредила...
Я уже расстроена...
СПОЙЛЕРЫ: Фаэрун 100 лет спустя!
Я искала возможность, маленькую лазейку для некоего ассассина впредь радовать меня своим присутствием в романах по ФР.
Найденное печально.
Calimshan Lore
A character knows the following information with a successful skill check.
History DC 15: The Spellplague shattered the high magic that bound the efreet Memnon and the djinn Calim in the Calimemnon Crystal. The two were released, along with similarly bound servants, many of whom were genasi. Ancient enemies, Calim and Memnon immediately picked up where they left off—trying to annihilate each other. Many presumed humans among the population revealed themselves as genasi and joined in the fight. Thousands more genasi, descendants of those scattered to the Lake of Steam, Tethyr, and Amn after the first djinn and efreet empires fell, returned and promptly declared for air or fire. Even some genasi out of newly arrived Akanыl joined the fight. The result was thousands dead, the desert’s expansion east across the Spider Swamp, and an explosion in the genasi population. The period between the beginning of the Spellplague and the Year of Holy Thunder (1450 DR) is known locally as the Second Era of Skyfire. What happened that year to send Calim and Memnon back to their home plane no one knows. Their lieutenants and foot soldiers remain in Calimshan, and continue a bloody war based on little more than opposing philosophies.
Streetwise DC 15: The headquarters of the warring genasi factions are the cities of Memnon and Calimport. The human population of both cities serves as slaves and as fodder in the constant battles. Only the city of Almraiven, still rich in magic and well defended, remains under human control. Indeed, it is the last bastion of human rule in Calimshan.
Streetwise DC 20: Efreets and the genasi pledged to them do not refer to the country as Calimshan; they call it Memnonnar, as their empire was known during the First Era of Skyfire (c. –6500 DR). The djinns and their genasi followers call their homeland Calimshan, despite the association of that name with the former human-ruled nation. Folk beyond the country’s borders simply refer to the whole area as Calimshan, and so it is still labeled on most maps. Scholars in Candlekeep have proposed alternative names for the embattled region, most notably the Skyfire Emirates, but none have gained widespread use.
Итого:
1. Энтрери там нет, я даже не уверена, плюс это или минус, учитывая, что и Мемнон, и Калимпорт принадлежат джинам, а люди поголовно рабы.
2. Его там вообще нет, что наводит меня на мысль обесславном печальном душераздирающем ... кхм ... в общем, в ближайших шести книгах Сальваторе его убьёт.
Одну он написал, осталось пять.
Строчите фики, потому что скоро вам придётся его воскрешать, а это совсем не айс.
Единственный проблеск надежды - Дзирта там тоже нет.
Но Дзирт-то вечен *чтоб его*.
Ну и по мелочи:
1. Нетерезы вернулись в Год Дикой Магии 1372 и обиделись на всех.
Проживают в пустыне Анарох, некогда бывшей их родной страной.
Подчинили себе всё живое в границах своего государства.
Столица - Shade Enclave - досаждает соседям, повисая над их городами по ночам. *БУ!*
Ещё есть город Саккорс, в 1374 году поднятый нетерезами со дна моря, куда он рухнул при падении их империи.
Телепортируется временами в Сембию по ночам. * Дабл БУ!*
2. Джарлаксл жив-здоров.
Ещё бы нет!
Бреган Д'Эрт так же процветает.
Bregan D’aerthe mercenaries and assassins are a wild card in drow politics, seemingly an untouchable class of sellswords. The group has outposts in Underdark settlements across northern and western Faerûn. Its members have been found working for surface interests in western lands from Luruar to Tethyr, and as far to the northeast as Impiltur. Bregan D’aerthe originated in the city of Menzoberranzan. Its founder, Jarlaxle Baenre, has cunningly spread his philosophy to other drow cities, and now his society, which once had only a few hundred, has more than a thousand members. Few drow care to move against Bregan D’aerthe, because the organization has its uses—especially in gathering information from the Underdark and the surface world.
Hiring Bregan D’aerthe mercenaries also has its risks. As might be expected in a drow organization, the contract goes to the highest bidder—often the patron who offers the group the biggest advantage when events sort themselves out.
Leader: Jarlaxle, ultimately, but his trusted lieutenant Kimmuriel Oblodra runs the organization during Jarlaxle’s frequent and long absences.
Headquarters: Menzoberranzan.
Hierarchy: The most accomplished, charismatic, and discerning resident member runs a particular Bregan D’aerthe cell, although exceptions exist.
Members: Well-equipped and skilled drow from fallen houses, including a few disenfranchised priestesses, form Bregan D’aerthe cadres dedicated to professional soldiery and mutual protection. Bregan D’aerthe is known to accept individual drow who are skilled in any of a variety of combat methods. However, the group has no active recruiting effort.
Jarlaxle and Bregan D’aerthe have contacts in surface cities such as Waterdeep, Baldur’s Gate, Athkatla, and Darromar, as well as Mulmaster and Lyrabar. A few underworld guilds even consider Bregan D’aerthe an ally. Through this set of connections, Jarlaxle and his followers expand their influence and grow ever richer.
3. Громф Бэнр тоже жив-здоров.
Власть так и не захватил, даже не пытался.
Мило.
4. В Лускане проживает четыре тысячи человек.
Почему так мало?
Ответ прост: сто лет гражданской войны.
В течение десяти лет после событий Короля Пиратов пираты разбежались или были убиты.
Вот с тех пор у них за власть не борется только ленивый, даже бехолдеры.
А по улицам бродят красивые крысы размером с лошадь.
5. Бренор мёртв.
Нет, я не знаю как и почему.
Но он составит компанию Энтрери, похоже, в ближайших шести книгах Сальваторе.
6. Вааса и Дамара так и не объединились.
Более того, во время Магической Чумы на Ваасу упал...метеорит!!!
И это не просто метеорит, это божество.
И ему поклоняется культ Warlock Knights.
Именно они управляют Ваасой.
Дамарой же правит Ярин, убивший последнего правителя из рода Драконоборов лет за 20 до "ста лет спустя".
Столица - Helgabal. *О БОГИ ДА!!! Они его переименовали, ура!!!*
7. В Мензоберранзане правит Квентль.
Они с Громфом иногда подстраивают друг другу "несчастные случаи", но оба здравствуют.
Вот как-то так...
Если будут вопросы - пишите, скину канонный канон.
Ниже следуют спойлеры по FR 4 редакции.
Если НЕ хотите заранее расстраиваться - НЕ читайте!!!
Я предупредила...
Я уже расстроена...
СПОЙЛЕРЫ: Фаэрун 100 лет спустя!
Я искала возможность, маленькую лазейку для некоего ассассина впредь радовать меня своим присутствием в романах по ФР.
Найденное печально.
Calimshan Lore
A character knows the following information with a successful skill check.
History DC 15: The Spellplague shattered the high magic that bound the efreet Memnon and the djinn Calim in the Calimemnon Crystal. The two were released, along with similarly bound servants, many of whom were genasi. Ancient enemies, Calim and Memnon immediately picked up where they left off—trying to annihilate each other. Many presumed humans among the population revealed themselves as genasi and joined in the fight. Thousands more genasi, descendants of those scattered to the Lake of Steam, Tethyr, and Amn after the first djinn and efreet empires fell, returned and promptly declared for air or fire. Even some genasi out of newly arrived Akanыl joined the fight. The result was thousands dead, the desert’s expansion east across the Spider Swamp, and an explosion in the genasi population. The period between the beginning of the Spellplague and the Year of Holy Thunder (1450 DR) is known locally as the Second Era of Skyfire. What happened that year to send Calim and Memnon back to their home plane no one knows. Their lieutenants and foot soldiers remain in Calimshan, and continue a bloody war based on little more than opposing philosophies.
Streetwise DC 15: The headquarters of the warring genasi factions are the cities of Memnon and Calimport. The human population of both cities serves as slaves and as fodder in the constant battles. Only the city of Almraiven, still rich in magic and well defended, remains under human control. Indeed, it is the last bastion of human rule in Calimshan.
Streetwise DC 20: Efreets and the genasi pledged to them do not refer to the country as Calimshan; they call it Memnonnar, as their empire was known during the First Era of Skyfire (c. –6500 DR). The djinns and their genasi followers call their homeland Calimshan, despite the association of that name with the former human-ruled nation. Folk beyond the country’s borders simply refer to the whole area as Calimshan, and so it is still labeled on most maps. Scholars in Candlekeep have proposed alternative names for the embattled region, most notably the Skyfire Emirates, but none have gained widespread use.
Итого:
1. Энтрери там нет, я даже не уверена, плюс это или минус, учитывая, что и Мемнон, и Калимпорт принадлежат джинам, а люди поголовно рабы.
2. Его там вообще нет, что наводит меня на мысль о
Одну он написал, осталось пять.
Строчите фики, потому что скоро вам придётся его воскрешать, а это совсем не айс.
Единственный проблеск надежды - Дзирта там тоже нет.
Но Дзирт-то вечен *чтоб его*.
Ну и по мелочи:
1. Нетерезы вернулись в Год Дикой Магии 1372 и обиделись на всех.
Проживают в пустыне Анарох, некогда бывшей их родной страной.
Подчинили себе всё живое в границах своего государства.
Столица - Shade Enclave - досаждает соседям, повисая над их городами по ночам. *БУ!*
Ещё есть город Саккорс, в 1374 году поднятый нетерезами со дна моря, куда он рухнул при падении их империи.
Телепортируется временами в Сембию по ночам. * Дабл БУ!*
2. Джарлаксл жив-здоров.
Ещё бы нет!
Бреган Д'Эрт так же процветает.
Bregan D’aerthe mercenaries and assassins are a wild card in drow politics, seemingly an untouchable class of sellswords. The group has outposts in Underdark settlements across northern and western Faerûn. Its members have been found working for surface interests in western lands from Luruar to Tethyr, and as far to the northeast as Impiltur. Bregan D’aerthe originated in the city of Menzoberranzan. Its founder, Jarlaxle Baenre, has cunningly spread his philosophy to other drow cities, and now his society, which once had only a few hundred, has more than a thousand members. Few drow care to move against Bregan D’aerthe, because the organization has its uses—especially in gathering information from the Underdark and the surface world.
Hiring Bregan D’aerthe mercenaries also has its risks. As might be expected in a drow organization, the contract goes to the highest bidder—often the patron who offers the group the biggest advantage when events sort themselves out.
Leader: Jarlaxle, ultimately, but his trusted lieutenant Kimmuriel Oblodra runs the organization during Jarlaxle’s frequent and long absences.
Headquarters: Menzoberranzan.
Hierarchy: The most accomplished, charismatic, and discerning resident member runs a particular Bregan D’aerthe cell, although exceptions exist.
Members: Well-equipped and skilled drow from fallen houses, including a few disenfranchised priestesses, form Bregan D’aerthe cadres dedicated to professional soldiery and mutual protection. Bregan D’aerthe is known to accept individual drow who are skilled in any of a variety of combat methods. However, the group has no active recruiting effort.
Jarlaxle and Bregan D’aerthe have contacts in surface cities such as Waterdeep, Baldur’s Gate, Athkatla, and Darromar, as well as Mulmaster and Lyrabar. A few underworld guilds even consider Bregan D’aerthe an ally. Through this set of connections, Jarlaxle and his followers expand their influence and grow ever richer.
3. Громф Бэнр тоже жив-здоров.
Власть так и не захватил, даже не пытался.
Мило.
4. В Лускане проживает четыре тысячи человек.
Почему так мало?
Ответ прост: сто лет гражданской войны.
В течение десяти лет после событий Короля Пиратов пираты разбежались или были убиты.
Вот с тех пор у них за власть не борется только ленивый, даже бехолдеры.
А по улицам бродят красивые крысы размером с лошадь.
5. Бренор мёртв.
Нет, я не знаю как и почему.
Но он составит компанию Энтрери, похоже, в ближайших шести книгах Сальваторе.
6. Вааса и Дамара так и не объединились.
Более того, во время Магической Чумы на Ваасу упал...метеорит!!!
И это не просто метеорит, это божество.
И ему поклоняется культ Warlock Knights.
Именно они управляют Ваасой.
Дамарой же правит Ярин, убивший последнего правителя из рода Драконоборов лет за 20 до "ста лет спустя".
Столица - Helgabal. *О БОГИ ДА!!! Они его переименовали, ура!!!*
7. В Мензоберранзане правит Квентль.
Они с Громфом иногда подстраивают друг другу "несчастные случаи", но оба здравствуют.
Вот как-то так...
Если будут вопросы - пишите, скину канонный канон.
@темы: Entreri, Jarlaxle, канонный канон
Фигня такая получается.